Salam Pembuka

Sahabat sejati adalah seorang insan yang selalu hadir disisi kita tika diri dilanda kesedihan dan kesepian..yang selalu bersama saat duka..sahabat sejati memahami dan boleh menghiburkan hati setiap detik waktu..sentiasa ada ketika diperlukan..

Sahabat sejati tidak pernah memandang kaya atau miskin..seseorang insan yang sentiasa menghulurkan tangan membantu kita bangun tatkala terjatuh..dan bersama2 mengalirkan air mata bahagia tika melihat kita bahagia.

Sahabatku...kau menjadi penghibur tika diri tak punya sesiapa untuk bersandar.

Sabtu, 15 Januari 2011

malam yg menyedihkan.....

first skali aku nk senyum dlu...kesat air mata dan tarik nafas pnjg2..hahhhh...sedikit kelegaan terasa...
so...buang kesedihan tu jauh2...jauh lg..lg jauh...sampai hanya nmpk bahagia je..[oh..klu la aku blh buang ksedihan tue mcm tue aje]

Oh My G0d...hati bersabar la semampunya....sabar itu separuh drpd iman...ni semua hanya dugaan..
igt lg my sis pernah kte "tuhan bg dugaan pd kite sbb Die thu kite mampu nk tempuhinya...dan Die xnak kite lupa pd-Nya walau sesaat pun...jd tabahkn hati jgn putus ase...mesti mampu punya...igt angah sentiasa ade"
--- sis thanks a lot..u make me strong..---


                  * nie la my sis yg cgt2 aku syg*


ye..aku kuat..jgn tnjuk aku lemah..mcm mne pun dugaan yg dtg..aku mesti boleh hadapi jg...
[ah... tipu semata2..mulut bisa berbohong tetapi hati tak mampu..kuat ke mcm nie??klu kuat npe air mata ni masih nk mengalir juga????lg laju aku menaip lg laju air mata jatuh...hmmmm]
                         *air mata syahdu*

sedih yg xdpt nk diungkapkan..tp ntah la..hati terasa terluka...jiwa terasa kosong..tetapi cinta dan kasih tue tetap ade tanpa berkurang secebis pun....[tu la org kte bila hati dh sayang kannn?]


klu nk kira ape dh jd kt hati aku ni hanya kerana seorang lelaki..nk kte patah hati ni dgn ape yg dh jd berkali2 ni mmg bukn stakat patah tp yg patah pun dh disimenkan untuk kukuhkan lek...hancur hati ni sampai kn dh lumat la jadinya..tp dh dicantumkan jg cebisan2 hati yg hancur tue menjadi satu..terluka nie sampai kn dh bernanah la.parut yg tggl 2 xyah nk kte la tp xpe nt parut tue g rawatan laser...remuk hati ni lak pun dh diketuk2 kn kmbli bg cntik [bajet mcm kete yg dh kemek pas accident la]..smua ni utk sape gak???untuk buah hati...ishhh..kdg pikir ase eeeeee blajar je tinggi tp bodoh juga sebenarnya aku ni..perlu ke bt smua tue?
***klu tnye aku kompem aku jawb perlu sbb aku syg sgt kt die..
tp pd korang perlu ke sampai mcm tue skali???mesti korg kte tgk pd keadaan la..ape sbb dan akibatnya..

hmmm..aku xnk la cite sbb nape aku sedeh sgt nie...tp korg msti thu kn klu bercinta msti ade org ketiga kn..[aduh..terlukanya rse bila sebut 'org ketiga' 2...] tp seyes aku mmg sedih gila2 mlm nie bila thu masih lg wujud 'manusia' tue rupenya..[bkn nk doa bg die mati cpt taw tp cuma tlg la..jgn nk semak2 dlm hidup aku ni ha....aku xpnh kaco pn hidup ko..kitaorg dh ckop bhagia sblom wujud ko dlu...g la men jauh2 drpd percintaan ktorg..]

my cik abg kte die dh berubah..ok mmg aku nmpk die berubah...[tp kdg2 sje je bt2 xnmpk depan die]
tp sangsi tue msti ade gak kn...tp jujur la aku mmg terlalu percaya pd die dlu...smpai kn alih2 aku yg sengsara..wlupn wujud 'manusia' 2 yg bawa big problem dlm percintaan aku tp aku tetap still cye lg pd my cik abg nie..buktinya???

hp die...sentuh pn xpnh.teringin nk tgk tu mmg ade tp bila dh ade peluang nk tgk hp die..aku xsentuh pn sbb bg aku klu aku percaya npe perlu aku nk tgk2 check2 hp die lak..so wlu peluang untuk menyelongkar hp die dh ade d dpn mata tp aku xbt..sbb aku hormat die sgt2..

hal hidup die,kuaga die aku xpnh masuk campur...mmg die xpenh kasi thu..aku biasa tnye tp die x suka aku masuk cmpur hal die..so aku hormat..jd xnak bg thu sudh...[wlupun hati meronta2 nk thu..tp xape la..sape la kite ni kn..]
                   -------hmmmm..xcayang lg ke klu dh sampai mcm tue?---------------

aku harap sgt kitaorg leh kekal sampai akhir hayat...SEBAB?sbb die cinta pertama aku..jd aku nk die jd cinta terakhir aku..LAGI? lg sbb aku sgt2 sygkn hubungan yg terjalin ni kerana redha Allah..LAGI2..lg sbb aku nk nt bila di akhirat aku dpt terus berdamping dgn nya di syurga..insyaallah..

kerana aku prnh terbaca 1 note nie yg tulis "ketahuilah kamu bhw di syurga smua mnsia akan hidup berpasang-pasangan.tiada yang akan hidup keseorangan..bg wanita yg tidak berkahwin di dunia akan dianugerahkan seorg lelaki kpdnya di syurga...bg wanita yg berkahwin pula akan bersama dgn suaminya di syurga hakiki jika kedua-duanya memasuki syurga.bg wanita yang kematian suami dan tidak berkahwin semula,akan dipertemukan semula di syurga..bg wanita yang kematian suami dan berkahwin dgn lelaki lain,dia akan bersama dgn suami terakhirnya di syurga kelak." 
          *Ya Allah..dekatknlah hati2 kami jika dialah penampingku yg telah kau tetapkan*


*saat yg sgt bahagia b4 mcm2 masalh muncul..sweet sgt saat nie..*

jd utk tue aku berdoa smoga jadoh ini berpanjangan..hubgn ini diberkati dan kekal..maka aku terpaksa telan smua kesedihan ini wlupun pahit..mgkin kesabaran dan kepahitan yg aku terpaksa terima skrg akn dibalas dgn seribu kemanisan kelak...-----bak kte my sis lg "jgn kecik hati..bt je manusia tue mcm melukut di tepi gantang..teruskan kehidupan sebaik mgkin"

so hati..tlglah jgn bersedih lg....

harapan bdak sengal~~~indahnya jika si dia memahami diri ini semampunya...mesti aku jd wanita yg sgt bahagia kt dunia nie~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan